1. juli 2009

LYKKE KAN (DESSVERRE) KJØPES FOR PENGER

Nå har vi vært i Norge i et par dager, og det har vært herlig vær! Nesten like varmt som i Korea, men heldigvis ikke like fuktig, siden man bokstavlig talt føler at man møter veggen når man går ut ytterdøra der... Da vi kom hjem til Sunnmøre følte vi oss ganske desorienterte mtp jetlag, så vi dro på grillfest samme dag som vi kom hjem for å holde oss i aktivitet utover kvelden. (For å prøve å snu døgnet sju timer tilbake og våkne friske og uthvilte neste morgen. Den gang ei!) Jeg tok ansvar for grill-tilbehøret rett og slett for å ha noe å gjøre. Ingen ville vel at jeg skulle sovne på en hagestol, siklende med haka på brystet... Det er forresten ikke enkelt å skjære opp løk når klokka inni deg er midt på svarteste natta, du er så trøtt at du vil grine og kvelden fremdeles er alt for ung i norsk tid.

Grillings

Neste dag bestemte jeg og T oss for å ta oss en tur til fuglefjellet Runde, så vi kom oss av gårde, slengte Camelbaken på ryggen og travet ivrige i vei. Speilrefleksen var selvfølgelig med, og det ble ganske mange bilder etterhvert. Det var fantastisk vær hele veien med stekende sol, så vi var begge fine og rosa da vi kom hjem igjen. Noen mer enn andre!

Ut på tur





Siste bakken ned før fyret

In the sun

Det er mye som skal skje før vi flytter alle tingene våre til Møre og Trøndelag på søndag. Esker skal pakkes og sendes til Korea, leiligheten må vaskes ut og vi må pakke ned resten av eiendelene våre for å oppbevare de hos foreldre i det året vi skal være borte. Har vært litt dødtid når det gjelder pakking siden både jeg og Thomas har trekt visdomstenner de siste dagene. Vi begynner å bli mektig lei av suppe, fløyelsgrøt og smoothie nå... Jeg hadde aldri trodd jeg kunne bli lei av smoothie!!

Ting vi gjør når vi egentlig burde pakke ned leiligheten

Ellers så har vi ordnet oss internasjonalt førerkort så vi kan kjøre bil rundt i Korea hele neste år! (Det vil si, om jeg tør. Koreanerne er som nevnt ganske ivrige i trafikken...) Ooooog, vi har kjøkkenmaskin! Kjøpte idag! Jeg er overlykkelig akkurat nå, tenk på alt jeg kan lage! Stoore brøddeiger uten å slite meg ut, hjemmelaget pasta, jaa.... jippi!! =D Til tross for at jeg ikke mener at lykke kan kjøpes for penger så må jeg nok motsi meg selv akkurat nå. Hoho!


Det ble en Kenwood Major med kjøttkvern og blender inkludert i prisen. Jippi! Nå skal min nye elskling sendes sporenstreks til Korea så det kan bli litt grovbrød på oss der nede. Koreanerne spiser tydeligvis kun fint, lyst brød og det nekter vi rett og slett å spise, vi vil jo være sunne og sterke. ;)

Måtte forresten teste ut det nye, elskede familiemedlemmet, så nå ble det hjemmebakte rundstykker i heimen. Produkt godkjent, terningkast seks!

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails