15. mai 2010

Pip!

De siste tre ukene har gått utrolig raskt. Først kom foreldre og svigers på besøk i Okpo, og etterhvert reiste vi sammen til Beijing for å være sandalturister. Vi gikk på muren, besøkte den forbudte by, var på kungfu-show og koste oss. Jeg håper og tror at besøket hadde det kjekt både i Korea og Kina, til tross for døgnvillhet og utfordringer med omregning til den nye valutaen. Øynene var store (og gliset større) da de første gangen tok ut flere hundre tusen i en minibank... ;)

Turister


Thomas og muren

Foreldrene reiste hjem fra Beijing mens vi dro sørover til Xiamen, hvor venneparet vårt Cathrin og Gøran bor. De bodde tidligere i Okpo, men flyttet til Xiamen tidligere i år. Det var veldig kjekt å besøke de, og ikke minst treffe Cathrin igjen (som jeg har savnet masse!). Vi kommer fra omtrent samme sted hjemme i Norge, så det blir nok ikke siste gangen vi ser hverandre. :) Turen vår endte i matforgiftning og tjo og hei, så vi var heldige som klarte å snike oss over grensa inn til Korea. De er ganske strenge med tanke på sykdommer og ulumskheter i landet (jeg har sett nyfødte barn med munnbind), og på flyplassen sjekker man alle for feber når man entrer landet. Jeg så en stund for meg at jeg måtte ligge i karantene i Seoul til feberen hadde gitt seg, men det gikk heldigvis greit når jeg knasket febernedsettende som godteri... :)

post signature

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails