2. juni 2009

EN LITEN OPPDATERING


Jiha! Nå har vi endelig sagt opp leiligheten vår. Vi bestemte oss for å være sikre på at vi skulle flytte før vi sa opp, så dette betyr at vi er enda et steg nærmere å dra! Yay. Det var jeg som måtte ringe siden Thomas er på jobb, og jeg haater å ringe om sånne ting... Jeg må være så korrekt, ha alt på plass før jeg ringer og ikke minst vite hva jeg skal si. Det ender med at jeg skribler ned all info så jeg har det foran meg, og sitter i en halvtime før jeg endelig manner meg opp til å ringe. For en pyse.

Han er kanskje litt mer redd...

Nå har jeg vært hjemme alene i snart seks uker, litt under to uker igjen nå... Det skal bli godt å treffes igjen. Jeg skal aldri mer godta å være gressenke så lenge! En måned går nesten greit, men to? Neinei... heldigvis er dette kun et engangstilfelle. Planen nå er at jeg reiser ned til S-Korea den 13.juni, dagen etter jeg er ferdig på skolen. Jeg blir der i ca to uker på besøk, før vi drar hjem sammen og begynner å flytte alle tingene våre nordover for det året vi skal være borte.

Visste dere forresten at ordet gressenke betyr "ei jente som blir forført ute i det fri og deretter forlatt"? Aiaiai... For en skjebne.

Ellers så har jeg en uke med lesedager før jeg har EKSAMEN PÅ MANDAG! Åtte timer i et stort, innestengt forelesningsrom tettpakka med tung luft og en flokk studenter. Svette, stressa og slitne medstudenter som tenker så hardt at det bråker, noen er så ivrige at det knirker i pulten mens de skriver. Igjen, noen stakkarer sukker høylytt og banner stille over oppgaven mens de klør seg irritert i hodet. Bråk, bråk bråk! Er det lov å ha med sov-i-ro på eksamen?


I samband med eksamenslesing kommer alt annet som jeg har lyst til å gjøre. Sent i gårkveld var jeg så lei av å lese at jeg fant fram en bolleoppskrift og begynte å bake. Halvparten ble til kanelknuter, jeg måtte bare teste ut fremgangsmåten jeg hadde fått av svigermor. Toppers. :) Nå kunne jeg selvfølgelig lagt ut bilde av mine flotte bakverk, men kameraet er i Sør-Korea og duppedingsen for å føre over bilder fra mobilen ligger av en eller merkelig grunn i snøkavet på Svalbard. (Dette er selvfølgelig ikke Thomas sin skyld, neida! Til tross for at jeg aldri har vært på Svalbard...)

Jeg har bakt boller, Thomas, kom hjeeem!

Åja, stemmer det. Jeg har klipt meg og fått hellugg. 15 min. etter at jeg hadde klipt meg kom jeg på at jeg ikke likte det for ett år siden heller.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jeg har også telefonskrekk! :D hater sånne telefoner.. :S

Related Posts with Thumbnails