20. mai 2010

Matforvirring

I morges slengte jeg frem stekepanna for å steke meg egg til frokost. Jeg tok fram den nye pakken med egg, plukket ut ett og kakket det mot kanten på panna. Det kom en tett, rar lyd, og jeg så plutselig for meg at det var en død kylling jeg hadde kakket på hos, så jeg knep sammen øynene mens jeg slapp egget fra meg (jada, feiging). Da jeg åpnet øynene oppdaget jeg at egget var brunt og stivnet inni, hva søren er dette?
Alle eggene var like inni - så det skal vel være sånn, men... Pakken sto sammen med vanlige eggekartonger, sånn går det når man ikke forstår etikettene.

Og jeg som hadde så lyst på egg til frokost!




Etterpå ringte jeg Thomas, som klarte å finne ut at eggene er kokt i noe brunt (?) slik at hele egget blir farget fra innerst til ytterst. Det lukter ganske merkelig kan man si...

post signature

Ingen kommentarer:

Related Posts with Thumbnails